Ujemne kalorie – na czym polega ich fenomen ?

Ile w tym prawdy, że wystarczy jeść określone warzywa i owoce żeby chudnąć? Albo żeby pozbyć się nadmiaru energii spożytej w ciągu dnia, która jak wiadomo zamienia się w tkankę tłuszczową?

Ten temat mocno mnie zainteresował od kiedy przestałam jeść prosty cukier i postanowiłam przerzucić się głównie na słodkie owoce, które zastępują mi słodycze. W skrócie chodzi o to, że jeśli zjecie np. surową marchewkę, to na jej trawienie zostanie zużyta większa ilość energii, niż ta którą dostarcza warzywo.

W wyniku tego deficytu , czerpiemy energię z tkanki tłuszczowej. Proste, prawda?

Warto wiedzieć, które są polecane przez dietetyków.

4 cechy idealnej strony www(1)111

 

Błonnik pobudza metabolizm


Dlaczego o tym piszę? Bo to właśnie dzięki błonnikowi, zawartemu w warzywach i owocach, możemy mówić o ujemnym bilansie energetycznym. Nasz organizm nie jest w stanie go przyswoić, dlatego przyspiesza trawienie, wspomaga oczyszczanie i działa zbawiennie na nasz układ pokarmowy.

Spożywając zimne pokarmy tracimy więcej kalorii, niż jedząc ciepłe potrawy!


Jeżeli zamiast gorącej szklanki herbaty, wypijemy mrożoną wersję (bez cukru),  to na jej strawienie zużyjemy około 40 kalorii. Ale uwaga! Nie możemy całkiem wyeliminować z diety białka, tłuszczów i aminokwasów.

To doprowadziło by do poważnych konsekwencji, jak awitaminoza albo gorzej…

Próbowałam na sobie takiej metody i rzeczywiście jedząc surowe warzywa na kolację, zauważyłam że czuję się lekko i nie sięgam po inne przekąski. Problem w tym, że po jakimś czasie robię się głodna i mam ochotę na coś jeszcze. Wtedy są dwa wyjścia: pójść pobiegać albo pójść spać.

Co robić kiedy mamy ochotę na coś słodkiego


Rano staram się pić koktajle owocowo – warzywne. W taki sposób dajemy sobie na dzień dobry potężną dawkę substancji odżywczych, które pobudzają do działania. Na przykład miksuję całą pomarańczę, bez skórki i wypijam od razu po wstaniu z łóżka. Dzięki temu nie muszę jeść obfitego śniadania i pić  kawy, od której jestem uzależniona…

Podsumowując, warto zrobić test i przez dwa, trzy tygodnie zastąpić słodycze zdrowymi przekąskami: surową marchewką, selerem, rzodkiewką, surowym kalafiorem albo cukinią.
Kiedy przychodzi ochota na coś słodkiego, spróbujcie jeść masło orzechowe. Najlepiej takie ze 100℅ zawartością orzechów. W połączeniu z ryżowym waflem, zastąpi Wam batony nafaszerowane chemią. Niezależnie od tego czy ten deficyt kalorii zadziała, będzie zdrowo i smacznie.

Ponadto polecam przepis na Koktajl bananowo kokosowy z chia.

 

 

 

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *