Koktajl bananowo kokosowy z chia

Ten koktajl to prawdziwa bomba odżywczych składników. Banan jak wiadomo, świetne źródło błonnika, cukrów i witamin. Nasiona chia zawierają bardzo dużo białka i wapnia, więc jak unikacie mięsa, warto je jeść. Kokos podkręca mocno metabolizm, dzięki zawartości kwasów MCT. To powoduje deficyt kalorii i pomoże Wam spalić zbędne węglowodany. Ale to jeszcze nie wszystko! Bazę tego cuda stanowi kakao i kasza jaglana. Jeśli nie chce Wam się jej gotować, można ją pominąć.

Dlatego przygotowałam dwie wersje:

Wariant z kaszą jaglaną (porcja dla dwóch osób)


  • 1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
  • 2-3 słodkie, bardzo dojrzałe banany
  • łyżka kakao
  • łyżka nasion chia – nasiona chia powinno się moczyć min. 12 godzin w wodzie lub mleku
  • 4 łyżki jogurtu greckiego
  • pół szklanki wiórek kokosowych, możecie też użyć całego kokosa i dolać wodę kokosową, która znajduje się w środku

Kaszę i banany i kakao miksujemy w blenderze, aż uzyskamy gładką masę. Następnie wkładamy ją do szklanek albo pucharków i wstawiamy na chwilę do lodówki. W tym czasie dosypujemy wiórka do jogurtu, mieszamy. Opcjonalnie dodajemy nasiona chia. Taką warstwę wkładamy do pucharków, które zdążyły się schłodzić w lodówce. Na to kładziemy pokrojone w plastry banany albo kawałki kokosu (wedle uznania).

 

 Wariant bez kaszy jaglanej (porcja dla dwóch osób)


  •  4 słodkie dojrzałe banany
  • 1 jogurt grecki lub gęsty naturalny – duży 400 g
  • łyżka kakao
  • łyżka nasion chia

Banany miksujemy z połową jogurtu i kakao, następnie wkładamy do lodówki. W tym czasie mieszamy płatki kokosowe z pozostałą częścią jogurtu i nasionami chia. Układamy warstwowo i wierzch przykrywamy kawałkami bananów lub innych owoców.

Ja posypuję jeszcze całość płatkami kokosowymi i kakao.

Smacznego!

 

Podziel się:

One thought on “Koktajl bananowo kokosowy z chia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *